2.22.2018

Виступ на педагогічній раді


ДОПОВІДЬ

На 09.01.2018р. у ЗОШ №6 працює 3 класи філологічного профілю:
  • 9 – іноземна філологія;
  • 10 , 11 – українська філологія    .   
Українську  мову та літературу  у 10 та 11  класах викладає  Дубинська Т.І., спеціаліст  вищої категорії, старший учитель.
Педагогічний стаж -  16, 5 років.
Курсову перепідготовку як учитель української мови та літератури проходила у 2015 році, остання  атестація – 2016 рік. 
Працює над проблемною темою «Розвиток комунікативних здібностей учнів на уроках української мови».

Презентація до виступу до педагогічні раді

Доцільність відкриття

У 2016-2017 році Дубинська Т.І. працювала у 9 класі, на базі якого було відкрито клас філологічного профілю (поглиблене вивчення української мови). Минулого року у 9 класі навчалося 28 учнів, з них на 09.01.2018 13 учнів продовжує навчання у профільному 10 класі.
На кінець І семестру 2017-2018 року якість знань учнів 10 класу складає з української мови 46%, з української літератури – 85%.


Клас
Предмет
В
%
Д
%
С
%
Н
%
10
І С
Українська мова
3
23%
3
23%
6
46%
1
8%
10
І С
Українська література
4
30%
7
55%
2
15%
-
-


У 11 класі ЗОШ №6 на 09.01.2018 року навчається 11 учнів, з них на кінець І семестру 2017-2018 року якість знань складає з української мови 73%, з української літератури –73%.



Клас
Предмет
В
%
Д
%
С
%
Н
%
11
І С
Українська мова
1
9%
7
64%
1
9%
2
18%
11
І С
Українська література
2
18%
6
55%
1
9%
2
18%


Наявність підручників, відповідного навчально-методичного забезпечення

Підручниками з української мови та літератури відповідно  до філологічного профілю навчання учні 10, 11 класів, на жаль, не забезпечені, що утруднює процес вивчення програмового матеріалу. Робота на уроках здійснюється за підручниками та навчально-методичними посібниками, які не відповідають в повній мірі переліку, рекомендованому Міністерством науки освіти України для навчання у профільних класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018н.р. Фонд бібліотеки останнім часом (жовтень 2016 - січень 2018 років) не поповнювався новинками (довідники, словники, навчальні посібники).
Учні мають працювати за підручниками:
1.    10А клас
  • Плющ М.Я., Тихоша В.І. Українська мова: профільний рівень. –К.:Освіта, 2010р.
  • Семенюк Г.Ф., Ткачук М.П. Українська література: профільний рівень. –К.:Освіта, 2010р.
2.    11Б клас
  • Українська мова:підручник для 11кл.: академічний рівень, профільний рівень/С.О.Караман, О.В.Караман, М.Я Плющ, В.І. Тихоша. – К.: Освіта, 2012р.
Окрім підручників учні користуються посібниками з підготовки до ЗНО, українською мовою в таблицях.
При підготовці до уроків учитель користується інтернет-ресурсом  (журнал «Острів знань»). Також різноманітною методичною літературою («Освіта України», журнали «Українська мова та література в школі», «Дивослово», «Вивчаймо українську»).
На жаль, у школі немає кабінету української мови та літератури. Це не дає можливості в повній мірі забезпечувати проведення уроків з використанням ілюстративних, роздаткових, дидактичних, аудіо та відеоматеріалів, таблиць за відсутністю бюджетних коштів. Для профільного навчання майже немає змоги повноцінно задіювати кабінет інформатики, технічні засоби навчання (мультимедійні установки, ноутбуки, телевізори).
На вивчення української  мови  у профільних 10, 11 класах відведено  по 4 години  на тиждень, української літератури – також по 4години.
Календарне планування з української мови та літератури у 10, 11 класах  складено відповідно до вимог чинних   програм, з урахуванням  інструктивно-методичних рекомендацій  щодо вивчення шкільних дисциплін у 2017-2018 навчальному році.
10, 11 класи Філологічного напряму (профіль українська філологія) Профільний рівень / Укладачі:Мацько, Семеног. – К.: Грамота, 2010, Українська література. 10 – 11-ті класи: Програма для профільного  навчання учнів ЗНЗ / Укладачі: Жулинський, Семеног. – К.: К.: Грамота, 2010, з урахуванням  інструктивно-методичних рекомендацій  щодо вивчення шкільних дисциплін у 2017-2018 навчальному році.
На кінець І семестру відставання від програми  немає. Заплановані контрольні види  перевірки мовленнєвої діяльності, тематичні  контрольні роботи  з української мови, контрольні роботи  з української літератури проведено  згідно вимог.
Робочі зошити учнів 10, 11 класів з української мови та літератури систематично перевіряються. Щомісячно  виставляється оцінка за ведення  зошитів. На уроках української мови вчителем Дубинською Т.І. проводяться  різні види диктантів,  фонетичний і синтаксичний  розбори, самостійні роботи, практикуми, дослідження-зіставлення, робота над деформованим текстом, редагування текстів, робота над помилками.
Під час узагальнення та систематизації  навчального матеріалу на уроках української літератури  вчитель Дубинська Т.І. застосовує різні форми роботи: бліц-опитування,  літературні диктанти, тести, хронологічні таблиці, проекти, учнівські презентації.
Прагнучи  досягти   мети та завдань програми  профільного  рівня навчання, намагаюся вдумливо  добирати  дидактичні  матеріали, вдало здійснювати  міжпредметні  зв'язки, педагогічно  раціонально використовувати технічні  засоби  навчання, застосовувати програмні педагогічні засоби: «Українська мова. Практичний курс», «Практикум з української мови», «Збірка диктантів». На уроки  української літератури  учні готують повідомлення, доповіді, оформлюють реферати, користуючись Інтернет- ресурсами.
Під час підготовки до уроків користуюся  методичною літературою: Голобородько Українська мова  Рівень  стандарту 10 клас. Видавництво «Ранок», Голобородько  Українська література Мій конспект Рівень академічний, стандарт 10 клас,  Фурсова Сучасний урок «Інтегровані уроки мови й літератури» 5-12 класи.
На уроках організовую навчальну діяльність учнів в групах, активно застосовую інтерактивні методи навчання, добираю цікавий матеріал до уроків. Цим забезпечую виконання  програмових завдань.
Протягом семестру було зібрано й систематизовано учнівські презентації за І семестр 10-11клас.

Учні 10 класу беруть участь у фахових конкурсах.

Так, у І семестрі 2017-2018 н.р. Велес Аліна, учениця 10 класу,  посіла ІІ місце у міському етапі конкурсу знавців української мови імені Т.Г.Шевченка.
У 2016-2017н. р. Велес Аліна Михайлівна була призером:
  • ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, посіла ІІ місце.
  • ІІ (міського) етапу конкурсу знавців української мови імені П.Яцика, де посіла ІІІ місце.
У 2017-2018 н.р. учениця 10 класу Велес Аліна бере участь у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН з української мови. Учениці Алєксєєва Юлія, Кідінова Діана, Зоріна Єлизавета брали участь у творчих конкурсах: «Я – європеєць!», «Мама героя», «Лист невідомому солдату», «Я маю мрію», «Вибір професії – вибір долі».
Учень 11 класу Горецький Єгор під керівництвом учителя Дубинської Т.І. посів ІІІ місце на міському етапі конкурсу ораторського мистецтва «Заговори, щоб я тебе побачив» (російською мовою).

Відповідність варіативної частини до профілю

На жаль, у профільних 10, 11 класах не було передбачено години на  викладання  факультативів, спецкурсів, курсів за вибором, індивідуальних та групових занять.  Адже, вивчення української мови як профільної дисципліни в класах філологічного напряму неодмінно супроводжується засвоєнням таких спецкурсів, як:
  • «Основи теорії літератури» 1 год.
  • «Основи теорії комунікації» 1 год.
  • «Пунктуаційний практикум»
  • «Орфографічний практикум»
  • «Основи риторики»
  • «Стилістика сучасної української мови»
  • «Народознавство»
  • «Основи журналістики» та інші.     
Ці курси сприяють кращому засвоєнню школярами основного курсу української мови та літератури. Зміцненню навичок аналізу різних мовних явищ, підвищує рівень мовного чуття дітей, формують їхні комунікативні компетенції.
У результаті вивчення додаткових дисциплін учні оволодівають  навичками вербальної та невербальної комунікації, комунікативної стратегії та комунікативної тактики.
Доцільність вивчення курсів полягає в тому, що учні оволодівають  спеціальною термінологією, навчаються виконувати основні комунікативні ролі, ефективно формувати комунікативну стратегію.
Усе це забезпечує засвоєння правил комунікативної поведінки та мовленнєвого етикету, а також поглиблює й розширює знання і вміння з мовленнєвої діяльності та культури української мови.
Теорія літератури – це вірний помічник під час вивчення художнього твору. Мистецтво має свої віками створені закони, своєрідну образність, певні умовності, різноманітні засоби, з якими треба бути обізнаними. Тож, щоб повніше сприйняти та зрозуміти художній твір, потрібна певна  підготовка, вміння його вдумливо читати й аналізувати, робити правильні висновки з прочитаного.
На заняттях з теорії літератури учні мали б змогу розглядати питання, знання яких вимагають шкільна програма та підготовка до ЗНО.
За допомогою цього курсу учні навчилися б краще аналізувати художні твори, розвивати своє мислення, збагачувати й удосконалювати  мовлення, орієнтуватися в історико-літературному процесі.

Наявність системи позакласної роботи, відповідної профільному навчанню

Навчання та виховання нерозривно пов’язані між собою, саме тому велику увагу в своїй діяльності в профільних класах я приділяю позакласній роботі. Під час Тижня української мови та літератури, який проводився  у березні 2017 року,  саме учні теперішнього 10 класу брали найактивнішу участь. Яскраві свята, змістовні виховні години, інформативні лекції, цікаві радіолінійки, присвячені визначним подіям, пам’ятним датам, річницям видатних особистостей, зустрічі з письменниками нашого міста та лекторами Краєзнавчого та Художнього музеїв Бердянська справили на учнів школи незабутнє враження.  Так, у 2016-2017 н.р. було проведено:
  • Свято « Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема!»
  • Зустріч з головою міського літературного об'єднання «Перший поверх» В.О.Батурою та письменниками рідного краю,
  • Конференція «Українська мова у світі. Українська діаспора»
  • Бібліотечні години-виставки «Словникове багатство української мови»; «Цікаві факти про український національний одяг». 
  • Свято-конкурс «Володар слова»
  • 21 березня відзначали «Всесвітній День поезії»   
Учні 10, 11 класів є ведучими та учасниками усіх урочистих заходів школи, свят, змагань. Проводять радіогазети, випускають тематичні стіннівки. Учні 10 класу брали участь у виступах агітбригад до вшанування пам*яті Т.Г.Шевченка. Це сприяє розвитку комунікативних та творчих здібностей учнів, розвиває навички пошукової роботи. Для учнів старшої школи це є особливо важливим, адже робота учителя-предметника спрямована на виховання гармонійно розвиненої компетентної особистості.

Немає коментарів:

Дописати коментар